Wednesday, September 23, 2009

eijffinger-blister cushion

There it goes.
I made this cushion some time ago, using a lilac fabric from Eijffinger combining it with mixed linen-cotton.
On the linen i drawed the same style symbols as in the eijffinger-fabric. Then i used 2 colors or purple wool as stitchery. Just that the linen-cotton was this fine, my needle and wool couldn´t get through. I had to use a pincer every single stitch to get through. Therefor it wasn´t possible to sew on in just one eve.
Evenings and blisters.... and now it´s gone.
Thank you, Emanuel, for buying it.

Daar gaat ´ie.
Ik heb dit kussen al een tijdje geleden gemaakt van eijffinger-stof, gecombineerd met een mixed linnen-katoen.
Op het linnen heb ik een soortgelijk symbool getekend als op de aijffinger-stof om het vervolgens met 2 tinten paarse wol door te stikken. Dat viel echter tegen. Omdat het linnen zo dicht geweven is, kon ik er onmogelijk met mijn naald doorkomen. Ik had er een tang bij nodig. Avonden en blaren....en daar gaat ´ie nu.
Bedankt, Emanuel, dat je het kussen gekocht hebt.





No comments: