Sunday, December 5, 2010

Santa with skates


Dit weekend heerlijk zitten prutsen terwijl de kinderen achter op het ijs aan het schaatsen waren. Wat was toepasselijker dan een mooie winterpop met schaatsen?
Ik heb het patroon van Tilda's winterideas (engelse versie) gebruikt. Voor het gezicht heb ik de lichte huidstof van Tilda gebruikt. Op het patroon wordt dit voor het hele lijf gebruikt. Ik heb echter alleen het gezicht-gedeelte in Tilda huidstof gemaakt: de rest komt toch onder de kleding. Voor de muts en broek heb ik rode stof gebuikt, wat ik nog in mijn la had. De jas en laarzen zijn van rode stippenstof dat ik op de rol heb.
Voor de baard heb ik het blonde Tilda-haar gebruikt. Dat vind ik toch het mooist.
De jas heb ik niet gevoerd met bondaweb, omdat ik dat niet in huis had. Ik heb daarvoor een gewatteerde voeringstof gebruikt. Een stuk dat ik over had van een jas. Deze heb ik, voordat ik de panden aan elkaar naaide, met vliesofix plakt aan 2 zijden) tegen de buitenstof van de jas gestreken.
De schaatsjes heb ik gemaakt met behulp van de voorgezaagde houten schaatsen van Tilda.
Mooie pop. Nu nog een maken voor mijn moeder...

No comments: