Friday, March 4, 2011

Tilda Kussens


Fantastisch vind ik deze kussens van Tilda stoffen.
Als binnenkussen een veren kussen van ca. 60x40 cm.
De hoes kan in de wasmachine op 40 graden.

De achterzijde van de kussen is de Tilda Stof Molly Pink en heb ik geheel doorgestikt voor een mooi patchwork-effect.
Voor de voorzijde heb ik de Tilda stoffen Rosalie Red en Pink Spot gebruikt. Het hart heb ik overgenomen uit een Tilda-boek. Deze heb ik uitgeknipt uit Vilene (opstrijkbaar volumevlies) en vervolgens op stof gestreken, rondom ruim uitgeknipt, randjes naar achter stikken en vervolgens op de stof stikken (alles met de hand).
Het gehele kussen is gevoerd met Vilene. Dit geeft de stof een luxere uitstraling en bovendien kreukt de stof op die manier bijna niet.

5 comments:

Ellen said...

Heel leuk, mooie stof!!

Desirée-ScrapDees said...

gaaf zeg. Ik vind dit soort stofjes ook zo mooi. Ze zijn echt leuk geworden!

Michaja said...

Mooi gedaan, ook het patchwork effect vind ik erg leuk!

zuzug said...

Wonderfull pillows!!!! I like the fabrics!

zuzug said...

Wonderfull !!! I like the fabrics!!!