Tuesday, May 10, 2011

Nieuwe oude stoel




Eeen tijdje terug was ik bij de kringloopwinkel en zag er een lief klein stoeltje. Het leek me een leuk project om eens op uit te proberen hoe je een stoel kan herbekleden. Niet te moeilijk, niet te groot. Al een tijdje lag er een rode PTT-postzak in mijn la. Ineens wist ik wat ik er mee zou doen.
De eiken stoel heb ik eerst helemaal blank geschuurd. Vervolgens geverfd met een verdunde lak op waterbasis. Het voordeel van watergedragen verf is dat het meteen droog is. Daarna heb ik het weer doorgeschuurd en afgewerkt met een blanke lak. Voor de bekleding een stevige rode canvas PTT- postzak. Ik vind het een snoepje. Eigenlijk bedoeld voor de webwinkel maar eerst wil ik er zelf nog even tegenaan kijken....

3 comments:

Lila Lime said...

Wauw, hij is geweldig!! Ik deed hem niet meer weg hoor.
Enneh, kun je eens iets meer vertellen over de dozen achter de stoel?

Marjo said...

Wauw, gaaf gedaan hoor!
Hele mooie combinatie van dat ruwe hout met de rode stof!

PINKA said...

@Marjo, bedankt voor je compliment.

@Lilalime De dozen achter het stoeltje komen van de Blokker. Ik kreeg er 3 in verschillende groottes. De grootste kostte iets van 5 euro. Ik zag laatst ook gordijnen bij de Blokker met diezelfde print.