Sunday, March 24, 2013

Winkelen in Groningen



Groningen. Ik woon er zo'n 20 minuten rijden vandaan. Een gezellige stad met een aantal winkeltjes waar ik regelmatig terugkom, zoals ToyToy in de Folkingestraat. Een nieuwe op de Grote Markt, zoals het stadsplein heet, is het Deense concept Sostrene Grene.
Ik was er al eerder geweest: frisse winkel met een zeer veelzijdig assortiment met producten voor jong en oud. Op Facebook zag ik dat ze een bloggersavond organiseerden dus, hé, waarom niet? Lijkt me leuk om andere bloggers te zien en ongegeneerd foto's te maken in de winkel. Het bleek een gezellige avond. Het Team van Sostrene Grene zorgden voor een hartelijk ontvangst met drankje en hapje  (complimenten!!) Bloggers kwamen van ver én dichtbij: Zo ontmoette ik Esther van Lifestyle by Koos: lekker 'down to earth' uit mijn eigen stad. 

De winkel Sostrene Grene is een bezoekje waard, mocht je een dagje Groningen plannen.  Eerlijke producten, zoals de gezusters Anna & Clara, de oprichters, zeggen. Daarnaast is ales ook nog eens leuk geprijsd. Ook niet onbelangrijk: er is variatie. Er komen wekelijks nieuwe artikelen maar volgens mij zijn er ook een aantal vaste. Zoals de heerlijke theevarianten, de snoepafdeling en misschien ook die handige fluwelen kledinghangers waar je kleding nooit vanaf glijdt. Ik kocht er een aantal in felroze.

De etalage:


Een kijkje in de winkel. Zoals je ziet is er veel blank hout wat meteen een scandinavische sfeer geeft.:




 Een kijkje in de winkel:



 Bij de uitgang kan men kiezen tussen 2 kassa's. Ik koos natuurlijk kassa 31 (?) voor aardige mensen;-)

Als klapper van de avond kregen we van het Team Sostrene Grene en tas vol leuke artikelen mee naar huis: Bedankt, dames:-)

1 comment:

Esther said...

Wat heb je er een leuke blogpost van gemaakt. En wat lief dat je mijn blog ook noemt. Het was erg leuk, zo'n bloggersavond. Prettig om andere bloggers te ontmoeten en wat je zegt, ongegeneerd foto's nemen. Ik heb een paar die erg op die van jou lijken! Maar mijn blog volgt later.
Groetjes, Esther