Tuesday, April 2, 2013

Wandelen in Drenthe





Het paasweekend is achter de rug. Mijn dochter was jarig zodat de zondag een lange dag vol visite was. 2e Paasdag stond ik op de markt in Rolde. Het was er koud en winderig: een vermoeiende dag ook al heb ik leuke mensen ontmoet.

Vandaag besloot ik daarom de ochtend vrij te nemen. Even rust. Dus gauw de warme kleren aan, het is tenslotte nog rond het vriespunt, en richting Gasteren gereden. Ik houd van dit stuk Drenthe: Loon, het Balloerveld en het stroomdal landschap van de Drentsche Aa. Ik heb er kilometers weggelopen met mijn vader, de hond of alleen.

In het begin van mijn wandeling bekeek ik de kudde van Anloo.


Daarna bekeken zij mij;-)


De zon scheen...in de verte zag ik de auto van de boswachter rijden. Verder niemand. Alleen ik tussen het gehamer van de spechten.
















No comments: